2e dag Bagatelle Mariental - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van frafro - WaarBenJij.nu 2e dag Bagatelle Mariental - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van frafro - WaarBenJij.nu

2e dag Bagatelle Mariental

06 September 2014 | Namibië, Windhoek

's Ochtendsvroeg om 08:00u een wandeling door de Kalahari onder leiding van een gids. Hij had een groepje "bosjesmannen" mee die af en toe een voorstelling gaven. Ze leven daar niet echt meer als volk, dus dit was 'show'. Alhoewel ze wel in dit dialect met elkaar spraken....
's Middags rustig aan gedaan. Na het avond eten een Night Drive. In het donker in de Jeep en met een grote zoeklamp dieren spotten.
We zagen o.a. Oryx, Springbokken, Kudu's, Struisvogels (eentje op een nest eireren!), bat-eared fox, hele dikke bastard vogel.

Volgende ochtend vroeg onderweg, lange rit voor de boeg. De Kalahari heeft meer struiken en bomen toch wel. Na Keetmanshoop veranderde dat en werd het steeds droger.
We zitten nu in Aus en het is hier droog en dor.
Vandaag zijn we in Kohlmanskop geweest: een verlaten stadje van de diamantmijn die daar werd geëxploiteerd. Spooky! Mooie foto's gemaakt, heel bijzonder eigenlijk. In 1965 is het verlaten en dan zie je hoe de natuur het gewoon weer overneemt..... Verder door naar Lüderitz aan zee. Yeah.... water! Heel apart die huizen daar, heel oud Duits. Onderweg kwamen we langs een gebied met wilde paarden. Dit zijn afstammelingen van paarden die in de 1e WO zijn vrijgelaten. Er schijnen er zo'n 100 te zitten, we hebben er zo'n 10 gezien.
Morgen verder richting Sesriem, bij de Sossuvlei.